2015年5月20日 星期三

[英文] 表達自我立場:就我而言、依我來看、我的看法是

喬今天要分享的單元太重要了!日常對話中、寫作中要表達自己的看法,今天的分享都是常用字。日常對話與寫作中這些字使用率基本上是80%以上,所以同學們一起來熟絡此單元吧!



In my opinion,…… 我的看法是
e.g. In my opinion, the president seems to be closely related to the current bribery and corruption scandal.
我的看法是總統似乎與近日的貪污受賄醜聞有著密切的關係

From my perspective,…. 我的角度/看法是
e.g. From my perspective, Alvin Huang is absolutely extremely affluent; otherwise, how can he afford these luxuries?
我的看法是:艾爾文黃絕對是極度富裕的;否則他怎麼可以買下這些奢侈品?

From my point of view,… 我的看法是
e.g. From my point of view, all these girls are obsessed with James in that he is not only erudite but intoxicating.
我的看法是:這些女孩迷戀詹姆士因為他不只博學,還非常迷人

In my view, …我的看法是
e.g. In my view, those who tend to insult people in front of others deliberately merely want to achieve a sense of superiority over others in some sense, which is rather pathetic.
我的看法是:那些傾向於故意在他人面前羞辱人的某種程度只是想要得到一種優越感,這簡直是太可悲了

As far as I am concerned,… 就我而言…; 我的看法是
e.g. As far as I am concerned, healthy as Raymon seems to be now, his disease will probably exacerbate in the long run.
我的看法是:即便萊爾門現在看起來很健康,他的疾病最終可能仍然會惡化

▲注意:凡是表達「我的看法/角度是」,後面不要接I think/believe..,因為這樣就是贅字 

Personally (speaking),…. 就我個人而言;
e.g. Personally (speaking), I think our business is thriving.
就我個人而言,我認為我們的生意仍在蓬勃發展

For my part,… 就我而言
e.g. For my part, Van’s plan is nothing more than a castle in the air.
就我而言,凡的計畫只不過是不可能實踐的夢

Take me for example,… 拿我自己當例子
e.g. Take me for example, during my graduate studies, it is quite fair to charge male students more in a prom.
拿我自己當例子,當我念研究所時,畢業舞會跟男生收較多的錢是合理的

As for/ As to me,… 對我來說
e.g. As for me, it is professors that should also be responsible for building students’ characters too.
對我來說,教授們應該也要負責學生們的人格養成

For me/ To me,… 對我來說
e.g. For me, the anime Naruto is undeniably a combination of sophistication and fantasy, indicating most of the people have promising future no matter how desperate difficulties they may confront.
對我來說,火影忍者絕對是精緻與幻想的綜合體,它意涵著大部份的人無論遭遇到什麼令人絕望的艱難,他們仍然有著美好的未來

In my case,…. 就我而言
e.g. In my case, poverty is undoubtedly the biggest enemy.
就我而言,貧窮絕對是最大的敵人

So far as I am concerned,… 就我而言; 我的看法是
e.g. So far as I am concerned, he does not deem you as his friend since he always talks behind your back.
我的看法是,他絕對不把你當成他的朋友,因為他總是在你背後說你壞話


--



1 則留言 :