2015年9月23日 星期三

[遊學日誌] Idiom慣用語主題 - 身體部位【耳朵】

這篇依然是在紐約遊學時慣用語課程的筆記,主題主要為【耳朵】。慣用語的學習必須要日積月累才會有顯著的效果,而日常生活中使用到的機會又相當大,所以真的必須要好好下功夫才行!



☛ 耳朵主題

耳朵相關動詞

sound (V.) (n.) 聽 ; 聲音
hear (V.) 聽
hearing (n.) 聽力

pierce (V.) 穿洞
e.g. She pierced her ears. 她穿耳洞。


耳朵相關慣用語
give one an earful(1) 與某人抱怨 (2) 告訴某人他做錯了某件事
e.g. My boss gave me an earful because I was late.

我的老闆訓斥了我遲到。

have nothing between one's ears 某人很愚蠢e.g. He has nothing between his ears.
他很愚蠢。 

play it by ear
[1] 很彈性 [2] 沒有做任何計劃
e.g. What do you want to do this weekend?
-> I don't know. Let's play it by ear.
你這週末要做啥呢?不知道,就不要做任何計劃吧。 

pay through the nose 花太多錢e.g. I pay through the nose for rent.
我的房租花太多錢了! 

put one's nose to the grindstone 工作很辛勤e.g. I have to put my nose to grindstone to study for an exam.
我必須要為了一個考試很努力。

have your nose in a book ( = to read)e.g. She always has her nose in a book.
她總是在閱讀。

talk someone's ear off 騷擾某人 ; 令某人感到不舒適
e.g. I met this guy on the subway. He talked my ears off.
我在地鐵遇到這個人。他讓我感到很不舒適。

up to your ears in work 有很多工作要做
e.g. I'm up to my ears in work. 我有很多工作要做!

music to your ears 好的想法
e.g. Do you want to go to beach?
-> That's music to my ears.
你想要去海灘嗎?-> 這真是好的想法!

沒有留言 :

張貼留言