2020年2月26日 星期三

[口說] 英文報告口說常用詞整理 (職場商務工作簡報/學生報告)























使用簡報報告可以說是每個人在學生時期或者工作時必備的技能,甚至會影響升遷。因此喬整合了一篇包含簡報報告順序中有用的英文用法,幫助同學在英文簡報報告時可以比較好應答。



Welcome 歡迎

☛ Good morning/afternoon/evening, everyone! 
大家,早安/午餐/晚安。

☛ On behalf of “公司名稱”, I am here to..
我代表”某公司",在這裡...

☛ Hi everyone. Welcome to “活動名稱”.
大家好!歡迎來到”某活動”。


Introducing The Speaker 介紹講者

☛ Let me briefly introduce myself. I am “名字”, and I am delighted to be here to talk about “某話題”.
讓我簡單介紹我自己。我叫做”名字”,我今天很開心能夠在這來談論”某話題”。

☛ I am “名字” from “某公司”, and today I’d like to talk about “某話題”.
我是來自”某公司”的”名字”。我今天要來談論”某話題”。


Introducing The Topic 介紹題目

☛ Today, I am here to talk to you about “某話題”.
我今天是來跟你們談論”某話題”。

☛ What I am going to talk about today is “某話題”.
我今天即將來談論”某話題”。

☛ I would like to take this opportunity to talk to you about “某話題”。
我想利用這個機會跟你們談論”某話題”。


Explanation of Goals 解釋目的

☛ The purpose of this presentation is..
這場報告/演說的目的是...。

☛ My objective today is…
我今天的目的是...。


Structure 架構

☛ My talk/presentation is divided into “幾個部分” parts.
我的演說/報告會分成 x 部分。

☛ I will start with… = First, I will talk about… / I will begin with...
我會先從...談起。

☛ Then, I will look at… 
然後接下來,我會談論...。

☛ … Next...
再來...

☛ and finally…
最後...


Starting Point 一開始

☛ Let me start with some general information on…
讓我一開始先談論關於...的一些通俗知識。

☛ Let me begin by explaining why/how…
讓我一開始先解釋為什麼....

☛ I’d like to give you some background information about…
我想要給你們一些關於...的背景知識。

☛ Before I start, does anyone know….
在我開始之前,有任何人知道....嗎?

☛ As you are all aware…
就像你們都意識到了,....

☛ I think everybody has heard about…, but actually you might not know a lot about it.
我認為大家都應該聽過...,但是你們其實應該並太了解它。



End of A Section 一個段落的結束

☛ That’s all I have to say about…
關於...,這是我所有要說的。

☛ We’ve looked at…
我們已經對....了解了很多。


Interim Conclusion 對於一個小段落的結論

☛ To sum up...
結論來說...

☛ Let’s summarize briefly what we have looked at.
我們來總結下我們已經談過的東西。

☛ Here is a quick recap of the main points of this section.
關於這個段落,這些是一些很快的回顧。

☛ I’d like to recap the main points.
我想要來回顧下主要的論點。

☛ That’s about it for this part. We have covered…
這就是關於這部分的所有內容。我們已經談論了....


Transition 過渡/轉場

☛ I’d like to move on to the next part now.
我現在要往下一個部分談論了。

☛ This leads me to my next point, which is…
這個話題讓我往下一個話題談論了,這個話題是...

☛ Turning our attention now to…
現在讓我們把注意力放到...

☛ Let’s now turn to..
我們現在來談論...


Examples 舉例/例子

☛ For example,…
舉例來說...

☛ A good example of this is…
關於這個,一個很好的例子是...

☛ As an illustration,…
作為一個例子,....

☛ To give you an example,…
給你們一個例子:....

☛ To illustrate this point,...
為了更好的理解這個論點,...


Details 細節

☛ I’d like to expand on this point/problem/aspect.
我想要談論更多關於這個論點/問題/方向。

☛  Let me elaborate further on…
讓我來談論關於...更多的話題。


Links 連結

☛ As I said at the beginning…
如同我一開始說的...

☛ This relates to what I was saying earlier…
這與我一開始所說的有連結...

☛ Let me go back to what I said earlier about…
讓我再次回頭說下我剛剛所提及的...

☛ This ties in with…
這跟...是有關聯的。


Reference to the Starting Point 一切起點的參考

☛ I hope that you are a little clearer on how we can…
我希望你已經對於...有一點清楚了。


Reference to Sources 資料來源的參考

☛ Based on our findings…
基於我們的發現...

☛ According to our study…
根據我們的研究...

☛ Our data shows/indicates..
我們的數據顯示...


Graphs and Images 圖表與圖案

☛ Let me use a graphic to explain this.
讓我用一張圖來解釋這個。

☛ Let the pictures speak. 
讓圖片解釋。

☛ I think the graph perfectly shows how/that…
我認為這張圖已經很好的說明....

☛ If you look at this table/bar  chart/flow chart/line chart/graph, you can see that…
如果你看這個 表格 圖表 線條 圖,你可以發現...


Emphasis 重點

☛ It should be emphasized that…
...應該要被強調

☛ I would like to draw your attention to this point…
我要將你們的注意力引導到這個論點...

☛ Another significant point is that…
另外一個顯著的論點是...

☛ The significance of this is…
這件事情的重要性是...

☛ It is important because…
因為.....,所以這個很重要。


Paragraph 段落

☛ In other words,…
用其他的話來說...

☛ To put it more simply,…
用更簡單的話來說...

☛ What I mean to say is…
我想說的是...

☛ So, what I’m saying is…
所以,我想表達的是...

☛ To put it in another way…
用另外的話來說,....


Questions During The Presentation 在報告過程中的問題

☛ Does anyone have any questions or comments?
有任何人有問題或者評論嗎?

☛ I am happy to answer your questions now.
我很開心能回答你的問題。

☛ Please feel free to interrupt me if you have questions.
如果有問題請打斷我。

☛ If you have any questions, please don’t hesitate to ask.
如果你有任何問題,請別猶豫就問我吧。

☛ Please stop me if you have any questions.
請打斷我如果你有問題。

☛ Do you have any questions before I move on?
在我繼續往下之前,你們還有問題嗎?

☛ If there are no further questions at this point, I’d like to…
如果已經沒有問題了,我要...


Questions at The End of A Presentation 在報告結尾的問題

☛ There will be time for questions at the end of the presentation.
報告的結尾將會有時間可以問問題。

☛ It’s my pleasure to answer any of your questions at the end.
這是我的榮幸在結尾的時候回答你們的問題。


Inquiries 確認對方是否理解自己的回答

☛ Does this answer your question?
我有回答到你的問題嗎?

☛ Did I make myself clear?
我剛說得清楚嗎?

☛ I hope this explains the situation for you.
我希望這有替你解釋到這個情況。


Unknown Answers 不知道/未知的答案

☛ That’s an interesting question. Actually I need to check some information on this to get back to you with an answer.
這是個有趣的問題。但我必須要針對它找更多的資訊來回答你這個問題。

☛ I am afraid I am unable to answer that at the moment. I may get back to you later.
我恐怕現在無法回答這個問題。我之後會再回答你。

☛ Unfortunately, I am not the best person to answer that.
不巧的,我不是回答這個問題的最佳人選。


Summary and Conclusion 總結與結論

☛ That’s it from me. Thank you very much!
這就是我今天的分享。感謝你們!

☛ In conclusion, let me sum up my main points.
總結來說,讓我來總結幾個我的主要論點。

☛ That brings me to the end of my presentation. Thank you!
這就帶我來到了我報告的結尾。感謝!


Handing Over 交接舞台

☛ Now, I will pass you over to my colleague “xxx”.
現在我將把你們交給我的同事 “xxx”。

☛ “xxx”, the floor is yours.

“xxx”,現在交給你了。 


--



沒有留言 :

張貼留言