2019年5月10日 星期五

[生活英文] 旅遊必備英文用語























旅行高峰寒暑假快到了,喬在這整理在旅行中會使用到的簡單高使用率英文用法:

【在海關 At Customs】

☛ I have a connecting flight. 我必須轉機。

☛ I am traveling for leisure. 我是來玩的。

☛ I am traveling for work. 我是為了工作而來的。

☛ I will be here for ___ days. 我會待___天。

☛ I am visiting family. 我來拜訪家人。

☛ I am staying at _____. 我會住在_____。

【在飛機場 At the Airport】

☛ What time is my flight? 我的航班是何時?

☛ What airline am I flying? 我是飛哪間航空公司呢?

☛ Where is my gate? 請問我的閘門在哪?

☛ How much does the (商品) cost? 那個 (商品) 賣多少錢?


【在機艙內 On the Airplane】

☛ Are meals included? 請問餐飲是有提供的嗎?

☛ May I have something to eat/drink? 請問可以給我東西吃/喝嗎?

☛ May I purchase headphones? 請問我可以購買耳機嗎?

☛ What time is it? 現在幾點了?

【抵達目的地 Arriving at the Destination】

☛ Do you have a map? 請問你有地圖嗎?

☛ Where is the currency exchange? 請問換匯的地方在哪?

☛ Where is the bus stop? 請問公車站在哪?

☛ I’d like to go to _______. 我想去....

☛ Do you know where this hotel is? 請問你知道這個飯店在哪嗎?

【在飯店 At the Hotel】

☛ Does the room have a private bathroom? 請問這個房間有單獨浴室嗎?

☛ How many beds are in the room? 房間內有幾張床?

☛ I would like one queen bed, please 我需要一個Queen Size的床。

☛ I would like two double beds, please. 我需要兩個 Double 床。

☛ What floor am I on? 我會住在幾樓?

☛ How do I access the Internet? 如何使用網路呢?

☛ Is there free breakfast? 請問有免費早餐嗎?

☛ My room needs towels. 我需要毛巾。

☛ How do I call for room service? 請問我如何要求客房服務?

☛ How do I call down to front desk? 請問我如何打電話給櫃台?


【鬧區附近 Around Town】
☛ Where can I find a grocery store? 請問我如何找到雜貨店?

☛ Where is the hospital? 醫院在哪?

☛ Where can I find a restaurant? 請問在哪可以找到餐廳?

☛ Where is the bank? 請問銀行在哪?

☛ How fat is it to ____? 請問____距離多遠?


【餐廳 At a Restaurant】
☛ A table for two/four. 我們需要2/4個人的桌子。

☛ I would like to drink… 我想喝...

☛ May I see a menu? 我可以看下菜單嗎?

☛ I’ll have an appetizer. 我要開胃菜。

☛ I would like dessert. 我要甜點。

☛ May I have the bill? 我可以要收據嗎?

【其他 Others】
☛ I have lost my passport. 我遺失了我的護照。

☛ Someone stole my money. 我的錢被偷了。

☛ Help! 救命啊!


沒有留言 :

張貼留言